vineri, 19 august 2016

Marinata pentru costite

Dragii mei,
Am incercat in ultimul timp mai multe retete si combinatii noi. Am mancat in diferite locuri si am fost mai mult sau mai putin dezamagita de cantitati si arome.
Ultima descoperire au fost costitele marinate si apoi puse pe gratar. In supermarketuri gasiti costite deja marinate si intiplate, dar au putina carne pe oase si sunt pline de E-uri.
Iata reteta noastra de marinata, cu care nu am dat gres pana acum. Nu va voi da cantitatile exacte, ...depinde de cata cantitate de costite aveti. Noi am pus cam 3 kg de carne, deci reteta arata
cam asa:




-costite 3 kg
-sare 2 linguri
-cimbru 2 lingurite
-miere 4 linguri
-usturoi 1 capatana mare
-piper 1 lingurita
-boia de ardei dulce 2 linguri
-ienibahar 1 lingura
-cuisoare 5 boabe
-scortisoara 1 lingurita
-3 cm de radacina de ghimbir, rasa
-coriandru 1 lingurita
-ulei 5 linguri
-dafin 4 frunze
-rozmarin 1 lingurita
-500 ml vin alb sau rose





Repet, cantitatile sunt orientative, mai adaugati la cantitatile date, daca simtiti nevoia sau aveti alte gusturi.

Se pregatesc usor: se amesteca toate ingredientele, cu mentiunea ca usturoiul se piseaza bine. Dupa ce pregatiti marinata, ungem bine fiecare costita cu sosul si apoi le lasam in marinata pentru 24 de ore. Ideal este ca sosul sa acopere costitele, oricum la cateva ore este indicat sa le mai intoarceti si sa le mai amestecati, Focul de la gratar nu trebuie sa fie foarte puternic, ci moderat ca sa nu se arda costitele. Se tine carnea cam 10 minute pe fiecare parte si se intorc doar o data, dar iarasi va sfatuiesc sa va orientati in fata gratarului.

Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu