duminică, 16 septembrie 2012

Zacusca ieftina facuta in casa

Ieri am facut zacusca. Prima pentru familia noastra, premiera, ce sa mai...Ne-a iesit exact asa cum trebuia... multumim Mari pentru reteta.








Ingrediente:
6 kg vinete
3 kg ardei gras rosu
3 kg gogosari
1 kg morcov
1,5 kg ceapa alba
1 l ulei
2 borcane bulion de 800 gr
1 capatana mare usturoi
10 foi de dafin
4 linguri zahar
sare
piper
Preparare:
Vinetele, ardeii si gogosarii se coc pe gratar. Cand se scot, se presara sare pe ei ca sa se curete usor. Dupa ce se curata de coaja, se lasa la scurs foarte bine. Intre timp, se toaca ceapa marunt si morcovul, ambele la robot. Dupa ce s-au scurs de zeama, se toaca tot la robot ardeii si gogosarii. Vinetele am preferat sa le toc la mana ca sa nu se faca prea pastoase.
Se pune uleiul la incins, nu se fierbe, doar se incalzeste. Se adauga ceapa si morcovul tocate si se lasa la prajit pana se inmoaie putin morcovul si ceapa devine translucida. Atunci adaugam ardeiul si gogosarii tocati si amestecam bine. Urmeaza vinetele tocate si ambele borcane cu bulion, foile de dafin, piperul si sarea dupa gust, plus cele 4 linguri de zahar. Amestecam bine ca sa nu se lipeasca. Mama pune o tabla sub oala, dar are si o oala mare speciala...eu m-am chinuit cu ce am avut, am schimbat des oalele si nu s-a afumat. Spre final adaugam usturoiul curatat si taiat feliute mai mari. Zacusca e gata de luat de pe foc atunci cand uleiul iese la suprafata.
La final, am pus zacusca in borcane, am pus bine capacul si le-am bagat la bain-marie pe aragaz. Pe fundul cratitei in care am pus borcanele la fiert, am asezat inainte un prosop, iar borcanele le-am pus astfel incat sa nu se atinga intre ele. Le-am lasat la fiert o ora. Dupa o ora am oprit focul si am lasat borcanele acolo pana urmatoarea zi, ca sa se raceasca impreuna cu apa in care au fiert.
La aceasta cantitate de ingrediente, ne-au iesit 13 borcane de 800. Toate ingredientele ne-au costat aproximativ 55 de lei.
Cam asta a fost...noua ne-a luat aproape toata ziua, dar am inceput mai tarziu treaba. Oricum merita, pentru ca noi suntem toti mari mancatori de zacusca de casa.

 

2 comentarii:

  1. Bravo :)
    Trebuie sa aibe un gust...mmm
    Si noi am facut vreo 30 de borcane, mai micute ce-i drept, de vreo 400 gr, cat pentru o masa.
    Sotul este mare amator, iar eu am ales sa valorific ce am prin curte.
    Nu pot decat sa te felicit. Nimic nu se compara cu mancarea facuta in casa :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci, noi deja facem planuri pentru portia nr 2, ca sa avem si pentru iarna, ca asta de acum nu va avea viata lunga :))

    RăspundețiȘtergere