sâmbătă, 30 iunie 2012

Concert Iris 35 de ani


A fost concertul Iris...nu va voi povesti cum a fost anul acesta la concert din propria experienta, ci a altora, si va voi povesti cum a fost la concertul aniversar de 30 de ani...care s-a tinut pe aeroportul Baneasa...acolo am fost personal.
Deci vara lui 2007...cu masina pe centura spre Baneasa...am facut vreo 2 ore, aproape plangeam de ciuda ca n-am luat-o prin oras...am ajuns, ne-am intalnit cu niste prieteni si am mers spre concert. Stefan a baut o bere inainte, asa de preludiu. Ajungem la intrare, intram efectiv ca vitele fix pe unde intrau si masinile, era o zapaceala totala, concertul incepuse deja, ca deh noi intarziasem...ne gasim un loc intr-o parte a scenei destul de indepartata, inghesuiala mare, ca asa le place rockerilor sa stea, nu? In fine, concertul ok, au avut invitati alesi, Iris s-a ridicat la asteptarile noastre, a fost super, mai putin sonorizarea. La un moment dat insa,
Stefan vrea sa bea o bere, si panica...nu a reusit sa ajunga la niciun dozator pentru ca erau prea putine si foarte departe de noi, oricum era o lupta sa ajungi pana acolo pentru ca fusesem stransi ca intr-o menghina. Apoi a vrut la pipi...dar s-a abtinut pentru ca nu existau wc-uri in apropiere, deci noroc ca nu a ajuns la bere, ca ar fi fost mult mai grav...per total, concertul ok, organizarea de rahat, cea mai proasta de cand mergem noi la concerte, si am marcat cateva insemnate, ne-a lasat un gust amar.  A...si biletul a costat 25 de lei, rezonabil as spune.
Vara lui 2012...se anunta concert Iris, ne suna niste prieteni, vorbim, facem consiliu si hotaram ca daca se tine pe Arena Nationala, o sa fim tratati mai omeneste, o sa avem spatiu sa nu ne mai mirosim atat de intim pletele, vom avea acces la niste bude normale si multe, la fel si la bere. Hotaram sa stam mai retrasi, pe scaune, pentru ca un prieten are o problema medicala si uite asa dam 100 de lei pe bilet...de persoana. Oricum cel mai ieftin bilet, anul acesta a fost de 75 de lei. Dar soc...inainte cu 10 zile, dupa multe campanii de promovare, aflam ca nu se mai tine pe Arena, ci in piata Constitutiei. Buuuuun...intram pe site, unde citim doar atat, ne cerem scuze. Facem consliu iar si nu ne hotaram ce vom face, ci asteptam sa vedem ce pozitie vor lua cei de la Iris, ca pana la urma pentru ei mergem. Luni, i-am vazut cantand la matinalul de la Antena 1, si apoi, cu microfoanele in mana puteau sa spuna ceva, mai ales cand Razvan a punctat ca s-a schimbat locatia. Acum era momentul, asteptam pozitia lor in legatura cu schimbarea asta, asteptam ceva...degeaba. Ei se uitau pe sus, de parca nu se intamplase nimic, de parca nu le pasa. Nici un cuvintel, nimic, tacere si au plecat. Ma multumeam sa spuna ca nu a fost vina lor, ca ei s-au luptat... sau ca nu s-au luptat si ca asta e, o sa fie bine oriunde va fi, asteptam sa scoata un cuvintel, ceva, macar un oftat...nimic. Atunci l-am sunat pe Stefan, i-am povestit si am hotarat sa ne luam banii pe bilete inapoi si sa nu mai mergem nicaieri. Prietenii nostri au hotarat la fel, vazand si ei lipsa totala de reactie a celor de la Iris, si cam asta a fost. Si cand Bogdan, prietenul care cumparase biletele s-a dus sa le dea inapoi, nu era singur, era o lista lunga de renuntari si un mare teanc de bilete returnate. Deci n-am fost singuri.
Am citit despre concert, am citit parerile celor care au fost acolo si anul acesta si ne felicitam ca nu am decis sa-i lasam pe altii sa-si bata iarasi joc de noi  pe banii nostri. Au fost aceleasi probleme, nu s-a ajuns la bere, sau "norocosii" au baut-o mai mult apa chioara, nu s-a ajuns la bude, nu a fost o sonorizare pe masura, si s-a intrat iar haotic, de data asta cu cozi la intrarile pentru femei, unde nu a fost niciun fel de organizare, mancarea a fost rece si sucurile calde. Vorba unui rocker care a fost acolo: noroc ca vremea a fost buna.
Asta e tara in care vietuim, iar noi ne bucuram ca am hotarat sa nu mai acceptam sa fim tratati ca vitele, am hotarat ca vrem sa avem acces la un wc, sa putem bea o bere normala si rece fara sa ne dam coate, si sa putem sta pe locurile pe care le-am platit in locatia pentru care am platit. Ne pare rau pentru formatie, dar daca ei au acceptat astfel de organizatori, atunci asta e, noi nu suntem obligati sa-i acceptam.
Iris ramane trupa mea romaneasca de suflet, ascult oricand cu placere cantecele lor, dar nu mai accept lipsa de interes pentru fani si lipsa totala de organizare. Repet, am fost la multe concerte, am stat ore intregi in ploaie la concertul Metallica si a fost maxim, am avut de baut si am ajuns si la bai, am fost la ACDC unde am stat la coada la buda, dar aveam acces la ea, am fost la Guns'n Roses, unde am avut la fel, de toate fara sa asteptam pana albim, am fost la multe alte concerte ale unor trupe cu renume si am fost multumiti.
Nu suntem pretentiosi, astia de ascultam rock, dar tratati-ne cu respect, ca pana la urma datorita noua existati si datorita noua ati ajuns pana aici.

3 comentarii:

  1. Eu in seara asta am trait o mare dezamagire referitor la concerte :(((
    Povestesc zilele urmatoare

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca stiu despre ce vorbesti...concertul Julio Iglesias cumva?

    RăspundețiȘtergere