sâmbătă, 19 mai 2012

Despre bere si shaorma

                        Am auzit de curand despre noul proiect inaintat de Ministerul Sanatatii, si anume taxa pe bere si fast-food, zice-se din marea grija a alesilor pentru sanatatea si supletea poporului roman. Parerea mea, daca intereseaza pe cineva, este ca ai nostri nu mai stiu pe ce sa ne ia banii, ca sa nu mai zic ca o noua taxa propusa in campanie electorala este o mutare gresita total...bautorii de bere si shaormarii au fost pierduti din start.
                        Si apoi, sincer, daca tot intereseaza atat de tare starea de sanatate a romanilor, Ministerul Sanatatii ar trebui sa aloce bani spitalelor, nu sa le bage in faliment, ca sa spuna mai apoi ca proasta manageriere a dus la desfiintare. O parte din spitalele din Bucuresti sunt finantate de primarie - si o duc bine, cealalta parte, finantate de Ministerul Sanatatii - sunt pe duca, pana si spirtul sau vata sunt un lux.
                       Dar sa revenim la subiect:

                       Berea ingrasa. E adevarat, ingrasa considerabil in combinatie cu cartofii prajiti, carnea, grasimile, chipsurile, alunele sau ce mai consuma omul pe langa ea. Stefan bea bere aproape zilnic si e mai slab decat atunci cand l-am cunoscut. Majoritatea prietenilor nostri beau bere si nu sunt obezi. Sa fim sinceri, berea e cam singura bautura naturala care de-a lungul timpului a fost considerata medicament sau aliment. Pentru cei care nu stiu, contine drojdie de bere, hamei, malt si apa. Aroma ei e data de momentul adaugarii hameiului si de perioada de fierbere a acestuia, de aceea exista o varietate atat de mare de gusturi, arome si culori.
                     Shaorma este mancarea preferata a romanului cand e pe fuga sau cand nu are chef sa gateasca. E consistenta, satioasa si plina de calorii. E adevarat, ingrasa. Dar haideti sa va spun cum poate deveni o mancare sanatoasa si mult mai placuta. Ce contine de regula o shaorma? Lipie, cartofi prajiti, carne de pui, vita sau oaie, varza, castraveti proaspeti sau acri, rosii, ardei gras uneori, patrunjel ...si sos de maioneza cu usturoi. Daca din aceasta combinatie scoatem cartofii prajiti si sosul de maioneza, ce ramane? O lipie cu carne si multe legume. Bun...si acum sa adaugam totusi un sos ca sa nu ne ramana in gat... sosul tzatziki. Tzatziki contine usturoi, iaurt, castraveti rasi, marar si pentru cine prefera un gust deosebit, putina menta proaspata. Cat de junk-food este in varianta aceasta? Eu zic ca nu e.
                     Sa spunem ca trece aceasta lege si incepe sa se aplice, ce se intampla daca merg la un fast-food si cer o shaorma fara cartofi si maioneza? Imi taie taxa din pret? probabil ca nu. Sunt de acord insa cu taxa pusa restaurantelor de tip fast-food venite de prin America, pentru ca acolo chiar nu exista ceva natural sau macar cu gust. Am pretentia sa stiu ce mananc...si la genul acesta de restaurante, este un mister de fiecare data. De ce as vrea sa fie taxate aceste americanisme? pentru ca poate asa nu isi vor mai permite parintii sa le dea bani copiilor sa-si piarda vremea si sanatatea pe acolo. Cand vor creste ai mei mari, as prefera sa stiu ca mananca o shaorma cu de toate, decat sa manance la fast-fooduri americane. Poate suntem noi nationalisti. Acum, e adevarat ca nici shaorma nu e romaneasca, dar macar ingredientele sunt de la noi din piata.
                     Are atat de multe probleme aceasta tara, incat berea si shaorma mi se par de ras. Si repet, mi se pare o mare ipocrizie sa vii sa spui ca tii la sanatatea populatiei, cand tu lasi sistemul sanitar de stat sa moara lent, dar sigur.


2 comentarii:

  1. Go girl!
    Mi-ai facut o pofta de shaorma, mama mama :))
    Si eu sunt revoltata de aceasta viitoare masura.
    Chiar nu stiu unde se va trage linie

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vazut acum ca te-ai luat si tu de ei pe blog...si mie mi-e pofta de o shaorma facuta la noi in bucatarie

    RăspundețiȘtergere