vineri, 9 martie 2012

Prima boala a copilariei

Da, Roseola Infantum sau Infantis sau Infantila sau, pe intelesul tuturor febra de 4 zile care apare la copilasii mici in special pana intr-un an.
Ne-am pricopsit cu aceasta boala de copilarie si haideti sa va spun, copiii mei parca sunt trasi la indigo. Adica Ana a facut aceasta boala pe cand avea doar 6 luni si 3 saptamani, iar Rares s-a pricopsit cu ea chiar acum, la 7 luni si 3 saptamani. Dar sa va spun in detaliu cum sta treaba cu aceasta boala, poate veti recunoaste vreodata simptomele la copiii vostri si sa stiti de la noi, care am patit-o deja si inca bine.
Se pare ca e o boala care se ia, cu perioada de incubatie intre 3 si 9 zile, nu stiu de unde a luat-o Rares, si care da initial febra mare direct...al meu pui a avut si 39,6 intr-o noapte. Starea generala a copilului va fi putin deteriorata, sa zicem ca nu va mai avea aceeasi vitalitate, pofta de mancare si va fi mai marait...in rest e cam la fel, rade, are chef de joaca. Noptile au fost mai grele, pentru ca se poate sa dea insomnii la copilasi si implicit si la mamici, nu cred ca am dormit 3 ore legat pe noapte si puiul mic s-a cam obisnuit cu somnul la san. Dupa fix 4 zile a incetat complet febra si i-au aparut niste bubite in spatele urechilor, ca o iritatie putin vizibila, bubite rozalii, dese si putin reliefate. Urmatoarea zi s-au intins pe gat, torace, burtica, spate si putin pe fata. Cand Ana a avut aceasta boala, a avut eruptie intensa si pe fata, deci depinde si de copil. In 2-3 zile ar trebui sa treaca si bubitele, dupa ce si-au facut de cap. De retinut este ca eruptia nu da  discomfort, adica pe copil nu-l mananca pielea ca la varicela, deci nu se da copilul cu mixtura mentolata sau alte creme. Singurele medicamente pe care i le-am dat au fost Ibalginul si Novocalminul pentru febra mare.
Cam asta e boala, cea mai usoara dintre toate bolile copilariei, singura pe care au facut-o copiii mei pana acum si probabil prima dintr-un lung sir.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu