vineri, 31 octombrie 2008

Castelul Peles - o mizerie


Castelul Peles poate fi considerat cel mai important edificiu de tip istorist din Romania, avand caracter de unicat. Totodată, el este prin valoarea sa istorică şi artistică, unul din cele mai importante monumente de acest fel din Europa celei de a doua jumătăţi a secolului al XIX-lea. Complexul Peles va asteapta cu un periplu in istoria Romaniei, fiind deschis publicului larg."
Dar sa vedem cum stau lucrurile de fapt - de la inceput trebuie sa mentionez ca nu avem poze de la fata locului pentru ca nu mai aveam baterii. Sambata dimineata, Sinaia...vrem sa facem un traseu de relaxare asa ca urcam 4 persoane-3 gagici si un barbat-spre Stana Regala. O luam prin padure, traseu linistitor, relaxant si foarte placut, din Sinaia ne-am pricopsit si cu un catelus care ne-a insotit pana sus. La coborare acelasi cadru linistitor dar fara cutu care ne-a tradat la Stana. Cand ajungem la bifurcatia de mai jos ne gandim sa mergem pana la Castelul Peles si cum aveam indicator cu sageata pe care scria "spre parcul Peles" o luam pe acolo. Mai mergem noi ce mai mergem prin padure, cam mizerie ce e adevarat, asa ca Stefan se apuca sa stranga peturi si pungi cu gandul ca jos sa le aruncam la un gunoi, si la un moment dat se vede maret Pelesul. Mersesem cam mult dar imaginea castelului ne-a impulsionat asa ca o luam in continuare pe cararea pietruita facuta special pentru traseu. Aproape de castel, cand inca mai eram in padure, ne vede un jandarm care ne indruma sa ocolim tot prin padure si sa coboram putin mai departe...ok ne conformam...dar gasim la cativa metri o sarma legata de 2 copaci pe care era prinsa o hartie...deci o simpla hartie A4 pe care scria "trecerea oprita" asa ca ocolim iar si reusim sa coboram pana la castel, dupa ce facusem vreo 3 ocolisuri. Multa lume in curtea castelului ca deh, era frumos afara, n-am ce zice... deci ajungem pe partea laterala a Pelesului, unde era o intrare cu o bariera micuta pe langa care se trecea usor, deci ne-am gandit ca daca intrarea exista, nu exista degeaba. Dupa atatea ocolisuri prin padure vrem sa intram dar nu....NU pentru ca vine iritat un alt jandarm care ne spune ca nu se poate intra pe aici, trebuie sa ocolim iar, adica sa urcam in padure si sa coboram putin mai departe la cativa metri spre drumul de acces, sa ocolim iar si sa intram pe la intrarea principala. Adica noi ne-am luat dupa indicatoare, am mers pe drumul pietruit care duce direct la castel, am gasit o intrare la 5 metri de zidurile castelului dar nu putem intra pentru ca nu e intrare principala. Deci ma apuca nebunia....suntem consternati...il intreb pe nenea jandarmu' de ce mai exista indicator sus in padure daca nu se poate intra pe aici? imi spune "nu stiu, intrebati la castel" Hellooo, pai nu pot sa intru... OK...dar de ce nu putem intra? zice "nu se poate pentru ca nu se poate"...Fuck...cata inteligenta pe asta. Plecam dar nu mai urcam in padure ci o luam drept pe pajiste si coboram spre drum (nu mai aveam chef de castel). Jandarmu' satisfacut ca si-a indeplinit sarcina, nu pare afectat ca noi o luam direct pe pajiste atata timp cat nu am intrat pe poarta lui...Jos, la 2 metri de drum cand aproape eram in extaz ca am iesit print-o gaura cauzata de lipsa unei bucati de gard, ne intampina paznicul de la poarta principala care pare ravasit ca am calcat cateva fire de gazon de pe importanta pajiste si urla de nebun ca ce? e pajistea lu' mama? Pana la urma ne lasa sa iesim de frica sa nu calcam iarasi iarba daca ne intoarcem in padure.Deci cum ziceam, in gard era o mare gaura care s-a dovedit salvatoarea noastra...cand am iesit pe drum parca ne-am simtit din nou in randul oamenilor...eu obosita si indignata, fetele insetate iar Stefan nervos si cu peturile si pungile stranse din padure in mana cautand un cos de gunoi salvator....HA HA ce gluma...nu exista asa ceva...pentru ca in fata cosurilor de gunoi s-au construit casutele cu suveniruri...am gasit totusi niste maldare de gunoi urat mirositoare vis-a-vis de casute in drum, peste care dormeau niste caini plini de raie. Si ce credeti? Credeti ca strainii faceau poze castelului? Pai nu prea, atractia erau cateii si gunoaiele...N-as vrea sa se inteleaga totusi ca nu recunosc importanta si frumusetea castelului in sine, doar ca tot ce e pe langa a fost lasat de izbeliste, dezinteresul a fost general iar eu am redat doar o mica parte din ce am vazut si anume: dezorganizare, gunoaie, padure neingrijita, indicatoare unde n-ar trebui sa fie, atentionari scrise pe foi A4 in padure, jandarmi neinformati, garduri lipsa, caini comunitari, gunoaie, gunoaie, gunoaie...
Castelul Peles din Sinaia, cel mai impresionant castel din Romania, un loc deosebit de pitoresc si unul dintre obiectivele cele mai cautate de pe Valea Prahovei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu